Les bases ecológiques de l'agricultura (ecològica)
Observacions
Aquest cas s’ha utilitzat a les classes de Ecologia general de Ciències Ambientals (2on curs 1er cicle) de la UAB. La nostra valoració es que el cas ha servit d’una banda per:
- Refermar els coneixements dels estudiants sobre aspectes bàsics del temari com les interaccions entre espècies a les comunitats i el cicle de nutrients en els ecosistemes.
- Veure una aplicació pràctica real i propera de conceptes certament abstractes.
- Millorar l’actitud general dels estudiants davant l’assignatura. En general, l’agricultura ecològica és valorada molt positivament pels estudiants de Ciències Ambientals, però a la vegada en tenen un gran desconeixement, ja que no forma part del temari de cap assignatura de la carrera.
Pel que fa a les limitacions, més enllà de les derivades del nombre d’alumnes i de la poca adequació de les aules pel treball en grup, cal destacar la necessitat d’introduir protocols prou versàtils com per adequar-se a les grans diferències en el ritme de treball entre grups. D’una banda, treballar amb classes grans obliga a fixar pautes més o menys definides que guiïn el treball dels alumnes, però alhora aquestes han de ser prou flexibles per fer que fins i tot els grups més avançats mantinguin el interès en la resolució del problema plantejat. S’han detectat també limitacions en el mètode d’avaluació, que en anys posteriors s’intentarà fer més participatiu.